- Harry, you got my message. Come in. How are you?
- I'm fine, sir.
- Enjoying your classes? I know Professor Slughorn is most impressed with you.
- I think he overestimates my abilities, sir.
- Do you?
- Definitely.
- What about your activities outside the classroom?
- Sir?
- Well, I notice you spend a great deal of time with Miss Granger. I can't help wondering if ...
- Oh, no, no. I mean, she's brilliant, and we're friends, but, no.
 
get (got, got) – [ˈɡet (ˈɡɒt, ˈɡɒt)] – получать
message – [mesɪdʒ] – послание, сообщение
enjoy – [ɪnˈdʒoɪ] – получать удовольствие, наслаждаться
impress – [ɪmˈpres] – производить впечатление, поразить
impressed – [ɪmˈprest] – впечатленный, пораженный
overestimate – [ˌəʊvəˈrestɪmeɪt] – переоценивать
abilities – [əˈbɪlətiz] – способности
definitely – [ˈdefənətli] – определенно, точно
activities – [ækˈtɪvətiz] – занятость
notice – [ˈnəʊtɪs] – заметить, обратить внимание
spend (spent, spent) – [spend (spent, spent)] – проводить (время)
great deal of – [ˈɡreɪt di:l ɒv] – большое количество
wonder – [ˈwʌndə] – интересоваться, желать знать
mean (meant, meant) – [mi:n (ment, ment)] – иметь в виду, подразумевать, хотеть сказать
brilliant – [ˈbrɪlɪənt] – великолепный, блестящий
 
- Forgive me. I was merely being curious. But enough chitchat. You must be wondering why I summoned you here tonight. The answer lies here. What you are looking at are memories. In this case, pertaining to one individual, Voldemort or, as he was known then, Tom Riddle. This vial contains the most particular memory of the day I first met him. I'd like you to see it, if you would.
 
forgive (forgave, forgiven) – [fəˈɡɪv (fəˈɡeɪv, fəˈɡɪvn̩)] – прощать
merely – [ˈmɪəli] – лишь, просто, всего-навсего
curious – [kjʊərɪəs] – любопытный
chitchat – [ˈtʃɪtˌtʃæt] – беседа о том о сём, болтовня
wonder – [ˈwʌndə] – интересоваться, желать знать, задаваться вопросом
summon – [ˈsʌmən] – пригласить, позвать, вызвать
answer – [ˈɑ:nsə] – ответ
look at – [ˈlʊk ət] – смотреть на
memories – [ˈmemərɪz] – воспоминания
in this case – [ɪn ðɪs keɪs] – в данном случае
pertaining – [pəˈteɪnɪŋ] – касающийся, относящийся
individual – [ˌɪndɪˈvɪdʒʊəl] – личность, индивидуум, человек
know (knew, known) – [nəʊ (nju:, nəʊn)] – знать
known – [nəʊn] – известный
vial – [ˈvaɪəl] – пузырек, фиал, флакон
contain – [kənˈteɪn] – заключать, содержать в себе
particular – [pəˈtɪkjʊlə] – особый, особенный
meet (met, met) – [mi:t (met, met)] – встречать, познакомиться
 
- I admit some confusion upon receiving your letter, Mr. Dumbledore. In all the years Tom's been here, he's never once had a family visitor. There have been incidents with the other children. Nasty things. Tom, you have a visitor.
- How do you do, Tom?
- Don't. You're the doctor, aren't you?
- No. I am a professor.
- I don't believe you. She wants me looked at. They think I'm different.
- Well, perhaps they're right.
- I'm not mad.
- Hogwarts is not a place for mad people. Hogwarts is a school. A school of magic. You can do things, can't you, Tom? Things other children can't.
 
admit – [ədˈmɪt] – признать
confusion – [kənˈfju:ʒn] – замешательство, растерянность
receiving – [rɪˈsi:vɪŋ] – получение
letter – [ˈletə] – письмо
visitor – [ˈvɪzɪtə] – гость, посетитель
incident – [ˈɪnsɪdənt] – случай, происшествие
child (children) – [tʃaɪld (ˈtʃɪldrən)] – ребенок (дети)
nasty – [nɑ:sti] – скверный, отвратительный
believe – [bɪˈli:v] – верить
different – [ˈdɪfrənt] – отличный, не похожий на других
perhaps – [pəˈhæps] – может быть, возможно
mad – [mæd] – сумасшедший
place – [ˈpleɪs] – место
people – [ˈpi:pl̩] – люди
child (children) – [tʃaɪld (ˈtʃɪldrən)] – ребенок (дети)
 
- I can make things move without touching them. I can make animals do what I want without training them. I can make bad things happen to people who are mean to me. I can make them hurt if I want. Who are you?
- Well, I'm like you, Tom. I'm different.
- Prove it.
- I think there's something in your wardrobe trying to get out, Tom. Thievery is not tolerated at Hogwarts, Tom. At Hogwarts, you'll be taught not only how to use magic, but how to control it. You understand me?
- I can speak to snakes too. They find me. Whisper things. Is that normal for someone like me?
 
make (made, made) – [ˈmeɪk (ˈmeɪd, ˈmeɪd)] – заставлять, вынуждать, сделать
move – [mu:v] – двигаться
touching – [ˈtʌtʃɪŋ] – касание, прикосновение
animal – [ˈænɪml̩] – животное
training – [ˈtreɪnɪŋ] – дрессировка
happen – [ˈhæpən] – происходить, случаться
people – [ˈpi:pl̩] – люди
mean – [mi:n] – недоброжелательный, плохой, злой
hurt (hurt, hurt) – [hɜ:t (hɜ:t, hɜ:t)] – причинить боль, ранить
different – [ˈdɪfrənt] – отличный, не похожий на других
prove (proved, proved\proven) – [pru:v (pru:vd, pru:vd \ ˈpru:vn̩)] – доказать
wardrobe – [ˈwɔ:drəʊb] – платяной шкаф, шкаф
try (tried) – [ˈtraɪ (ˈtraɪd)] – пытаться, стараться
get out – [ˈɡet  aʊt] – выбраться
thievery – [ˈθi:vəri] – воровство
tolerate – [ˈtɒləreɪt] – допускать, дозволять
teach (taught, taught) – [ti:tʃ (tɔ:t, tɔ:t)] – обучать, учить
use – [ˈju:z] – использовать, пользоваться
understand (understood, understood) – [ˌʌndəˈstænd (ˌʌndəˈstʊd, ˌʌndəˈstʊd)] – понимать
speak (spoke, spoken) – [spi:k (spəʊk, ˈspəʊkən)] – говорить
snake – [ˈsneɪk] – змея
find (found, found) – [ˈfaɪnd (ˈfaʊnd, ˈfaʊnd)] – находить
whisper – [ˈwɪspə] – шептать
 
- Did you know, sir? Then?
- Did I know I'd just met the most dangerous dark wizard of all time? No. If I had, I... Over time, while here at Hogwarts Tom Riddle grew close to one particular teacher. Can you guess who that teacher might be?
- You didn't bring Professor Slughorn back simply to teach Potions, did you, sir?
- No, I did not. You see, Professor Slughorn possesses something I desire very dearly. And he will not give it up easily.
- You said Professor Slughorn would try to collect me.
- I did.
- Do you want me to let him?
- Yes.
 
meet (met, met) – [mi:t (met, met)] – встречать, познакомиться
dangerous – [ˈdeɪndʒərəs] – опасный
dark – [dɑ:k] – темный
wizard – [ˈwɪzəd] – маг, волшебник
over time – [ˈəʊvə ˈtaɪm] – постепенно, в течение продолжительного периода
grow (grew, grown) – [ɡrəʊ (ɡru:, ɡrəʊn)] – становиться
close – [kləʊs] – близкий
particular – [pəˈtɪkjʊlə] – особый
teacher – [ˈti:tʃə] – учитель
guess – [ɡes] – догадываться
bring (brought, brought) back – [ˈbrɪŋ (ˈbrɔ:t, ˈbrɔ:t) ˈbæk] – возвращать
simply – [ˈsɪmpli] – просто
potion – [ˈpəʊʃn̩] – зелье
possess – [pəˈzes] – владеть, обладать, иметь
desire – [dɪˈzaɪə] – хотеть, желать
dearly – [ˈdɪəli] – горячо, очень
give up – [ɡɪv ʌp] – уступить, отдать
easily – [ˈi:zəli] – легко
say (said, said) – [ˈseɪ (ˈsed, ˈsed)] – сказать, говорить
try (tried) – [ˈtraɪ (ˈtraɪd)] – пытаться, стараться
collect – [kəˈlekt] – получить в коллекцию

Часть 7 

Оглавление 

Часть 9